lördag 26 mars 2011

fredag 25 mars 2011

Det var lite sommarkvällsfeeling på fiket ikväll.
Lite sådär varma (nåja) vindar över kvällstorra klippor och snygg solnedgång mellan masterna på båtarna i hamnen.
Inne på fiket körde Krille quiz, med nyfriserade snyggfrugan till bords. Och Rut. Finrut. Som oförtrutet gav Ruben ett pingisracket tidigare idag, varje gång Ruben tog emot pingisracketet tittade han snabbt på det och slängde sen direkt iväg det. Och Rut sprang och plockade upp. Gav tillbaks. Om och om igen.
Finrut.

Det gick rätt bra på quizet, jag gick igång på det mesta och sprittibena som förra gången fick liv av Doktor Alban satte ikväll fart till Spice Girls.
Vi prickade rätt. Trettiofyra styckna. Men vad hjälpte det när Lag
Tjugonånting tog hem segern med hisnande trettioåtta rätt, trettioåtta framgooglade rätt, alla telebolag borde stänga av 3G-nä
tet över Väröhalvön lagom till den sista fredagen varje månad.
Fy FAN, dundrade Mattias när vi gick hem, JÄVLA SMÅFOLK, jag SÅG hur dom satt där med sina jävla mobiler, dom var ju för fan inte ens FÖDDA när Spice Girls slog igenom!
Jag hade inte sagt nåt om vi hade blivit slagna av Pazer och Klasse,
fortsatte han
med rök stigande ur öronen, men DOM HÄR?!

Det gör ont att vara världens sämste förlorare.




4 kommentarer:

Emma Brissman sa...

Jag har nästan gett upp quizen. Det har blivit för mycket folk och man måste vara där alldeles för tidigt för att få plats. Var det likadant i fredags?

Emma Brissman sa...

Förresten... håller med om att det är riktigt trist när dom fuskar till sig segern med sina telefoner! Alla kanske skulle få lämna sina telefoner vid dörren :O)

Malin Arnesson sa...

Nä jag vet. Det är skittrist att behöva knalla ner klockan fyra bara för att få sitta vid något som börjar klockan sex. Vi har ätit, då känns det inte så farligt.
Men det var likadant i fredags också.

Emma Brissman sa...

Jag jobbar ju minst till kl 4 vanligtvis, så det blir lite krångligt...